Jesteś tutaj: Home > Reklama w internecie > Public relations formą autoreklamy

Public relations formą autoreklamy

2Public relations, czyli skrótowo PR oznaczają kontakty z otoczeniem. Jest to nauka, która zajmuje się kreowaniem wizerunku w oczach opinii publicznej danego podmiotu. Public Relations ma za zadanie dbać o jak najlepszy wizerunek. W jej obowiązkach jest również zyskanie sympatii ludzi wobec określonych działań.

W Polsce PR nazywany jest również potocznie pijarem. Jest to dziedzina, która jest praktycznie nie ograniczona swoimi ramami dlatego też bardzo trudno jest dokładnie ją zdefiniować. Można doszukać ponad dwóch tysięcy definicji. W Polsce PR w czasach komunistycznych nie rozwijał się prawidłowo. Można powiedzieć nawet, że go nie było, a jeśli się pojawiał to pod postacią propagandy. Rozwój PR nastąpił dopiero na początku lat 90 poprzedniego stulecia. Wtedy to w kraju powstało ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju specjalistów. Wtedy także powstały pierwsze uczelnie, które zdecydowały się kształcić studentów na takim właśnie kierunku. Również na początku lat 90 do życia zostały powołane pierwsze organizacje zajmujące się Public Relations. Pierwszą organizacją tego rodzaju jest Polskie Stowarzyszenie Public Relations. Ważną datą jest również rok 2004, kiedy to został sformułowany Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR, który dokładnie określa zasady oraz standardy, które powinny obowiązywać w razie świadczenia usług PR. Od roku 2003 dla najlepszych przyznawane są także Złote Spinacze. Ta nagroda zalicza się do najbardziej prestiżowych nagród przyznawanych na terenie naszego kraju.

Napisz komantarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.