Większość ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwarki internetowej – szacuje się, że jest to nawet 85% wejść na stronę. Użytkownicy przechodzą tak na stronę wtedy, gdy wyszukają interesujące ich frazy, na przykład „pozycjonowanie stron Warszawa”. Mniejszość wejść dotyczy natomiast odwiedzin bezpośrednich przez znaleziony czy zarekomendowany adres czy przez witryny odsyłające. Metoda e-marketingowa określana jako pozycjonowanie koncentruje się na poprawie pozycji strony WWW w wynikach wyszukiwania. Gdy zatem strona pozycjonowana jest na słowa „pozycjonowanie sklepów internetowych Rzeszów”, wtedy po ich wpisaniu do wyszukiwarki może ona pojawić się na wyższej pozycji, dlatego z usługi może skorzystać więcej klientów. Zatem pozycjonowanie stron WWW nie się ze sobą wiele korzyści – lepsza widoczność strony to większy ruch na niej, a tym samym wyższe zyski. Co więcej, metoda ta nie wiąże się z wysokimi kosztami – to powoduje, że jest atrakcyjna nawet dla mniejszych firm chcących prowadzić promocję w internecie.