Pojęcie to jest związane z wysokiej jakości treściami na stronach www. Wiąże się także zwykle z wykorzystaniem wielu możliwości, jakie przyniosły media społecznościowe. Profesjonalny content nie jest przy tym jednak bynajmniej natarczywą reklamą. Są to raczej przejrzyste i wartościowe treści poradnikowe, do których zastosowanie się może przynieść czytelnikowi konkretną korzyść. Tworząc teksty w idei content marketingu należy zwrócić ponadto uwagę na nienaganną edycję przygotowanego tekstu. Nie można przy tym zapomnieć o takich narzędziach jak justowanie, pogrubienia, wydzielenie na akapity, podkreślenia etc.
Artykuły stworzone zgodnie z założeniami marketingu treści przynoszą wymierną korzyść posiadaczom stron internetowych, dlatego często są wykorzystywane przez osoby zajmujące się pozycjonowaniem. Jakiś czas temu wyszły już z mody tanie teksty preclowe tworzone na masową skalę. Korzystanie z nich może skończyć się zablokowaniem strony przez Google, a w najlepszym razie skończy się obniżeniem pozycji w wyszukiwarkach.