Internet oferuje kilka rodzajów reklamy. Jedną z najpopularniejszych są reklamy wyświetlane przez firmę google w jej wyszukiwarce nad wynikami organicznymi jak i również z boku. Tam zasada działania jest prosta, im więcej płacisz tym wyżej masz swoją stronę i tym więcej ludzi ją odwiedzi. Na szczęście nie jest to jedyna metoda reklamowania stron internetowych. Do innych popularnych metod należą reklamy wyświetlane na banerach, płatne w zależności od ustaleń za ilość wyświetleń lub za konkretnych pozyskiwanych użytkowników.
Również bardzo popularną metodą są programy partnerskie. W tej metodzie wydawca umieszcza na swojej witrynie reklamy namawiające do jakiejś czynności. np. założenie konta w banku. Jeżeli ktoś przejdzie z naszej witryny na stronę banku, założy konta a bank to nam potwierdzi, wówczas zostanie naliczone wynagrodzenie. Taki sposób rozliczania jest bardzo popularny i przynosi wiele korzyści zarówno wydawcy reklamy jak i firmie zlecające ze względu na ograniczenie kosztów do minimum i płacenie tylko za zamierzony efekt.