Jest to ważne przede wszystkim dla przedsiębiorstw, nie prowadzących ogólnokrajowej działalności. Takich firm jest setki tysięcy. Jeżeli chcemy, by trafiali do nas klienci z okolic naszego miejsca zamieszkania powinniśmy nasza fraza powinna wyglądać na przykład tak „marketing kraków”. Taka fraza może być często wpisywana przez internautów.
Pozycjonując się pod taką frazę nie tylko określany, gdzie prowadzimy swoją działalność gospodarczą, ale także otwieramy sobie możliwość zapoznania z naszą ofertą , co może przełożyć na zwiększone zyski. Przed ostatecznym wyborem fraz kluczowych powinniśmy popracować z narzędziami Google, które dokładnie mówią nam jaka fraza jest często wpisywana do wyszukiwarki. To pozwoli nam zobaczyć preferencje internautów i tym sposobem zwiększyć szanse na to, że prędzej czy później trafią oni na naszą witrynę internetową. Tutaj trochę sammeu pomaga nam google, ponieważ dzięki coraz powszechniejszym urządzeniom przenośnym i GPS wyniki dopasowywane są do miejsca w którym jesteśmy a co za tym idzie lepiej wychodzą w tej walce firmy lokalne.