Pierwszym krokiem skutecznej reklamy wcale nie jest wymyślenie niepowtarzalnego hasła, zaprojektowanie zachwycającego plakatu czy produkcja spotu, który otrzyma nagrody i stanie się przykładem reklamy idealnej. Bo wszystkie te działania można podjąć dopiero wtedy, gdy wybierzemy grupę docelową naszego przekazu. Chodzi tutaj coś, co w branży reklamowej określane jest mianem target. Dlaczego jednak wybór owej grupy docelowej ma tak duże znaczenie? Z kilku istotnych powodów. Otóż każdy produkt powstaje często z myślą o konkretnym kliencie. Reklama również musi powstać z myślą o konkretnym kliencie. I tak spor firmy produkującej zabawki musi zachwycić dzieci, które będą marzyły o lalkach, klockach czy innych zestawach proponowanych przez danego producenta. Jaki sens więc miałoby przygotowywanie kampanii zabawek skierowanej dla nastolatków? I właśnie, dlatego określenie target jest tak istotne. Każda grupa docelowa ma bowiem inną mentalność, inne potrzeby i doświadczenia, a to przecież do nich trzeba dopasować cały przekaz reklamowy – dzięki temu będzie on bowiem skutecznie do nich trafiał. Znaczenie ma to także podczas wybierania odpowiedniego kanału.