Jesteś tutaj: Home > SEM > Dlaczego określenie grupy docelowej ma znaczenie?

Dlaczego określenie grupy docelowej ma znaczenie?

Pierwszym krokiem skutecznej reklamy wcale nie jest wymyślenie niepowtarzalnego hasła, zaprojektowanie zachwycającego plakatu czy produkcja spotu, który otrzyma nagrody i stanie się przykładem reklamy idealnej. Bo wszystkie te działania można podjąć dopiero wtedy, gdy wybierzemy grupę docelową naszego przekazu. Chodzi tutaj coś, co w branży reklamowej określane jest mianem target. Dlaczego jednak wybór owej grupy docelowej ma tak duże znaczenie? Z kilku istotnych powodów. Otóż każdy produkt powstaje często z myślą o konkretnym kliencie. Reklama również musi powstać z myślą o konkretnym kliencie. I tak spor firmy produkującej zabawki musi zachwycić dzieci, które będą marzyły o lalkach, klockach czy innych zestawach proponowanych przez danego producenta. Jaki sens więc miałoby przygotowywanie kampanii zabawek skierowanej dla nastolatków? I właśnie, dlatego określenie target jest tak istotne. Każda grupa docelowa ma bowiem inną mentalność, inne potrzeby i doświadczenia, a to przecież do nich trzeba dopasować cały przekaz reklamowy – dzięki temu będzie on bowiem skutecznie do nich trafiał. Znaczenie ma to także podczas wybierania odpowiedniego kanału.

Comments are closed.