Jesteś tutaj: Home > Reklama w internecie > Czym jest reklama teaserowa?

Czym jest reklama teaserowa?

 

Współczesne społeczeństwo jest zewsząd zalewane przekazami reklamowymi. Pojawiają się one w radiu, prasie i telewizji. Są wszechobecne na popularnych portalach internetowych czy w wyszukiwarkach. Do tego dochodzi oczywiście także mnóstwo ulotek rozdawanych wszędzie gdzie się tylko da, plakaty zdobiące autobusy, ogromne bilbordy niemal za każdym rogiem, wiadomości tekstowe wysyłane wprost na nasze telefony i Spam w skrzynce pocztowej.

Nic więc dziwnego w tym, że ludzie tymi bombardującymi ich zewsząd przekazami są zmęczeni, a co za tym idzie przestali zwracać na nie uwagę. I właśnie to zjawisko znudzenia wykorzystuje reklama teaserowa. Co to takiego. Otóż reklama teaserowa, inaczej nazywana drażniącą, ma na celu zaintrygowanie odbiorców w niebanalny sposób. Tego rodzaju przekazy bazują na ludzkiej ciekawości. Pierwszym krokiem takich kampanii jest stworzenie pewnego klimatu, który pomaga wciągnąć odbiorców do swoistej gry. Emitowany jest więc na przykład spot, który tak naprawdę nic o samej marce czy produkcie nie mówi. W ten sposób reklamodawca tworzy atmosferę tajemnicy. Niejako drażni się z odbiorcą. Jeśli ów przekaz jest ciekawie wymyślony, to odbiorcy zwykle sami czekają na dalszy ciąg opowieści, sami próbują rozwiązać zagadkę, o co chodzi. Sam produkt zostaje dopiero ujawniony w następnym kroku – gdy ludzie wciągną się już w grę.

Napisz komantarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.