Jesteś tutaj: Home > SEM > Czy kampanie linków sponsorowanych są skuteczną reklamą?

Czy kampanie linków sponsorowanych są skuteczną reklamą?

Alternatywą dla pozycjonowania strony internetowej jest wykupienie linków sponsorowanych. Czy tego rodzaju kampanie są jednak skuteczne? Otóż mają one oczywiście swoje wady i zalety. Zaletą jest przede wszystkim to, że w tym wypadku mamy gwarantowany efekt. Gwarantowany o tyle, że płacąc za reklamę w wyszukiwarce, wiemy, że po wpisaniu przez internautów konkretnych zapytań pojawi się im nasz link wraz z krótkim opisem zachęcającym do odwiedzin. W przypadku pozycjonowania naszej witryny efekt nie zawsze jest zaś tak szybki. Warto także zwrócić uwagę na to, że ogromną zaletą tego typu kampanii jest to, że link prowadzący do naszej strony internetowej pojawia się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze konkretną frazę. Czyli w praktyce znaczy to, że akurat jest on zainteresowany produktem czy usługą, którą proponujemy. Wadą może być cena – linki sponsorowane do najtańszych bowiem nie należą. Za wadę niektórzy uważają także fakt, że w tym wypadku internauci widzą, że link nie jest naturalny, ale sponsorowany. Prawdą jest jednak, że tak naprawdę nie każdy użytkownik Google zwraca uwagę na to, że pojawiający się mu odnośnik tak naprawdę jest wykupioną reklamą.

Comments are closed.