Jesteś tutaj: Home > Pozycjonowanie > Pozycjonowanie czy optymalizacja?

Pozycjonowanie czy optymalizacja?

W specjalistycznym języku branżowym dotyczącym zagadnień SEO funkcjonuje wiele terminów, które dla osoby z zewnątrz wydają się tak skomplikowane, że szybko rezygnuje z prób ich zrozumienia. Jednak w dzisiejszych czasach decydując się na prowadzenie biznesu w internecie lub chociażby założenie strony firmowej, która ma pełnić funkcję wizytówki czy reklamy sklepu, nie można sobie pozwolić na lekceważenie kwestii marketingowych związanych z pozycjonowaniem stron. Wręcz przeciwnie, trzeba pamiętać, że pozycjonowanie stanowi jeden z najbardziej efektywnych sposobów na reklamę strony w sieci. Od skutecznie przeprowadzonego pozycjonowania zależy przecież popularność strony, przekładająca się wprost lub pośrednio na sukces w internecie, a więc i sukces w prowadzonym biznesie. Chociaż pozycjonowanie najczęściej bywa nazywane optymalizacją dla wyszukiwarek, a wiele osób stosuje oba określenia jako równorzędne, to nawet wśród specjalistów nie ma co do tej kwestii całkowitej zgodności.

Niektórzy uważają, że optymalizacja to zupełnie odrębny termin, który dotyczy tylko jednego z rodzajów działań podejmowanych w ramach pozycjonowania stron. W myśl tego rozróżnienia pozycjonowanie to pojęcie szersze, obejmujące wszelkie działania zwiększające popularność strony w internecie i wykorzystujące algorytmy wyszukiwarek w celu umieszczenia strony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wśród działań składających się na pozycjonowanie wymienia się między innymi pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do strony, dodawanie adresu strony do katalogów, wymianę linków i tym podobne działania. Natomiast optymalizację rozumie się jako zadbanie o właściwą strukturę strony. Po pierwsze, oznacza to wprowadzenie takich zmian w kodzie strony, że stanie się on przyjazny dla wyszukiwarek i dzięki temu łatwiejszy dla nich do odszukania. Po drugie, dotyczy to wprowadzenia zmian w treściach umieszczonych na stronie tak, aby zawierały wybrane słowa kluczowe czy frazy, po których internauci mają trafiać na stronę.

 

 

Napisz komantarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.